שיטת הליסינג, על סוגיה השונים, מהווה אלטרנטיבה כדאית לדעת רבים מהצרכנים בישראל. הוכחה לכך היא המספר הרב של העסקאות המתבצעות בכל שנה. יתרונות השיטה ברורים לכל – כלי רכב חדש או משומש מיד שנייה במחירים אטרקטיביים ובתשלומים.
מסלולי הליסינג העסקיים מאפשרים לחברה המעסיקה עובדים הזקוקים כלי רכב לצורך עבודתם, להחזיק במספר מכוניות בו זמנית ולשלם על כך תשלום חודשי קבוע. שאר העלויות הכרוכות באחזקת כלי הרכב חלים על החברה. מסלול זה נקרא ליסינג תפעולי או תפעולי פרטי.
המסלולים הפרטיים מאפשרים ללקוח לשלם סכום כלשהו ברגע הרכישה, את השאר בתשלומים חודשיים למשך תקופת זמן מוגדרת מראש ובסיומה לרכוש את המכונית בתמורה לסכום נוסף שעליו לשלם. במסלול כזה עלויות האחזקה חלים על הקונה.
איזה מכונית כדאית יותר?
שאלת הכדאיות בנוגע לסוג המכונית הנרכשת בליסינג או מושכרת לטווח ארוך במסגרת המסלול התפעולי, כרוכה בשיקולים רבים.
העיקרי שבהם נקבע על פי הצרכים האישיים של כל לקוח. אדם שזקוק לכלי רכב קטן וקומפקטי לצורך נסיעות עירוניות, יעדיף, מן הסתם לרכוש אחת כזו.
בעלי משפחות גדולות יעדיפו מכונית גדולה ומרווחת. אנשי עסקים ואחרים הבוחרים באיכות נהיגה ונוחות ללא פשרות יבחרו במכוניות מייצור אמריקאי, הידועות כמפנקות ביותר וקרייזלר היא אחת כזו.
על קרייזלר
יצרנית הרכב האמריקאית משיקגו, שמה דגש על עיצוב ואופי מיוחד בכל דגמי המכוניות המיוצרות על ידה. בשנים קודמות היא עברה גלגולים רבים וקשיים כלכליים שכמעט הביאו לחיסולה.
ב-2014 רוב מניות החברה עברו לבעלות קרן ההשקעות האמריקאית 'סברוס' וחלקן לחברת 'דיימלר' הגרמנית. השילוב הזה הביא לכך שרוב הדגמים היוצאים מפסי הייצור של החברה נמכרים בהצלחה בכל רחבי העולם. הסיבה לכך היא שהמכוניות מבוססות באופיין על דגמים גרמניים בהשפעת חברת 'דיימלר'.
דגמי קרייזלר העיקריים הם: קרוזר, סברינג, קרוספייר, ויזו, נאון, וויג'ר, אמפריאל, סטרטוס, סרטוגה ועוד. שלל הדגמים מאפשר לכל צרכן לבחור את המכונית המתאימה לו על פי צרכיו האישיים.
כל כלי הרכב של החברה מיוצרים באיכות גבוהה תוך שימת דגש על החומרים האיכותיים ביותר. דבר זה מבטיח בלאי מועט לאורך השנים. כל הדגמים מעניקים חווית נהיגה שונה ונעימה, כיאה לכלי רכב האמונים על התוצרת האמריקאית.
בדיקה לפני העסקה
כמו בכל עסקה לרכישת רכב או השכרתו, חשוב לבדוק מספר דברים לפני החתימה על החוזה. הדברים המובאים כאן מתייחסים לעסקאות ליסינג לרכישת מכוניות מיד שנייה ולא לחדשות.
חשוב לוודא את מספר הנהגים שנהגו ברכב. אם הוא היה בבעלות חברה, מן הסתם נהגו בו אנשים שונים. לעיתים, החברה נותנת לאחד העובדים הבכירים רכב לשימוש אישי, כך שרק הוא נוהג בו ולמעשה ההתייחסות אליו היא כמו לרכב שהיה בשימוש של אדם פרטי.
יש לבדוק את מצב הצמיגים. עלותם גבוהה וחבל שהיא תצא מכיסו של הרוכש לאחר ביצוע העסקה. צמיגים שחוקים מהווים סכנה ולנהג ולנוסעים ויש להחליפם באופן מידי. אם יש ספק מתי הוחלפו הצמיגים רצוי לשאול את נציג החברה.
בכל רכב יש אביזרים ותוספות לרוב. כדאי לבדוק גם את הנושא הזה. מומחים בתחום ממליצים על בדיקה מקצועית במכון אובייקטיבי שאין בינו ובין חברת הליסינג כל קשר. כך שהמידע שיתקבל יהיה אמין ונטול אינטרסים. בדיקת רכב לפני קנייה עולה כשבע מאות שקלים בממוצע. מחיר זניח לעומת התשלום על המכונית.
באחריות המתקבלת בעת רכישת המכונית בליסינג יש סעיפים רבים. כדאי לעבור עליהם ביסודיות ולוודא מה כוללת האחריות ואיך הדברים באים לידי ביטוי בפועל. בנוגע לפרטים שאינם ברורים רצוי לשאול ולא להסתפק בתחושה מעורפלת של הבנה.