שירותי גרירה וחילוץ הנם שירותים נחוצים ויעילים במקרים בהם אירעה תקלה ברכב (בעיית מנוע, תאונת דרכים, הרכב מושבת וכדומה), והוא נעצר באמצע הדרך. כאשר המוסך, בו מטופל הרכב, רחוק מהאזור ולא ניתן להזיז את הרכב באופן עצמאי או שכן ניתן להזיזו והוא עומד בצד הדרך, כאן תופסים את מקומם שירותי הגרירה.
השירותים הניתנים במסגרת זו כוללים גרירה או חילוץ של הרכב (מכוניות פרטיות, אופנועים או טרקטורים) בו אירעה התקלה והוא נתקע, בין אם מדובר בשעות היום או בשעות הלילה, בין אם מדובר בכביש אוטוסטרדה או בכביש צדדי, ובין אם מדובר בשטח הררי או במישור. לא משנה היכן ממוקם הרכב, שירותי הגרירה יגיעו לכל מקום.
שירותי הגרירה כוללים גם שירות תיקונים, במקרה הצורך, כאשר מגיע מכונאי רכב, מאתר את הבעיה שנוצרה, ומנסה לתקנה כדי שבעלי הרכב שנתקע יוכלו להמשיך ולנסוע באותו רכב, מבלי שיהיה צורך בקבלת רכב חלופי למשך תקופת תיקון הרכב הפרטי. אולם במידה והגוררים או טכנאי הרכב מגיעים למסקנה כי אינם יכולים לתקן את הבעיה שנוצרה באופן מידי, הם יגררו את הרכב למוסך אליו מבקש הנהג להגיע, כאשר הגרירה תתבצע בהרמה מלאה של הרכב או בחצי הרמה.
רכישת מנוי לשירותי גרירה
- פוליסת ביטוח הרכב: בעת רכישת פוליסה לביטוח הרכב, כדאי מאוד לבדוק כי יינתנו שירותי גרירה, במידה ואירעה תקלה טכנית ברכב ולא רק במקרים של תאונה. ברוב פוליסות ביטוחי הרכב סעיף זה קיים. הסעיף נקרא בשם "גרירה בשל תקלה". שירות זה נותן מענה בכמה מקרים ולא רק במקרים של תאונה, ויש לו יתרונות אחדים: נציג מטעם חברת הגרירה יפנה את הרכב, נציג מטעם החברה יסיע את הנהג למקום אליו תכנן לנסוע, והנהג פטור מכל נושאי המשך הטיפול ברכב, כאשר חברת הביטוח דואגת לכל.
- מנוי שנתי לשירותי גרר: כיום ישנן מספר חברות אשר מעניקות שירותי גרירה באמצעות מנוי שנתי אותו רוכש בעל הרכב. בעת תקלה, הנהג מתקשר לאותה חברה, ומקבל שירותי גרר מגוררים אשר מגיעים למקום. המנוי השנתי אינו יקר ונותן מענה לשנה שלמה, כאשר הנהג מקבל שירות מידי- עד שעה מהרגע בו התקשר והודיע על התקלה. ברוב הפעמים מנוי שנתי עולה פחות מאשר גרירה חד פעמית.
- קבלת שירות חד פעמי: כאשר הנהג נתקע עם הרכב והוא לא רכש מנוי שנתי או שאין בפוליסת הביטוח לרכב את הסעיף "גרירה בשל תקלה", הוא יכול להתקשר לכל חברת גרירה ולבקש שיגיעו לחלץ את רכבו. מכיוון ששירות זה הנו חד פעמי, זמני ההמתנה להגעת הגוררים או למכונאי הרכב יכולים להגיע עד שעתיים ממועד ההודעה על התקלה או שלא תהיה התחייבות על זמני הגעה. שירות הגרירה באופן חד פעמי הוא שירות יקר אשר יכול להגיע למאות שקלים.
שירותי גרירה – מומלץ לוודא
מספר נקודות חשובות מאוד שכדאי לברר בטרם רוכשים שירותי גרירה:
- זמינות השירות: לרוב, חברות שירותי הגרירה מספקות שירותים סביב השעון- 24 שעות ביממה. חשוב מאוד לבדוק כי אכן כך הדבר, למען הידיעה שלא משנה השעה בה נתקע הרכב, תמיד ניתן לקבל שירות.
- מקומות ההגעה: בטרם רכישת המנוי או הביטוח כדאי מאוד לברר לאילו מקומות הגוררים מוכנים להגיע, תוך חשיבה לעתיד, למקרים בהם תקרה תקלה ויהיה צורך להגיע לכל מקום בארץ.
- ביטוח: רצוי לבדוק כי בפוליסת הביטוח לרכב כלולים גם שירותי גרירה, שכן שירותים אלה באופן פרטי (שירות חד פעמי) יקרים יותר.