אוהבים מכוניות קטנות? רכבי סמארט בוודאי יספקו אתכם. אחרי הכל, לא ניתן להתעלם מכלי רכב זעיר זה. מאז ייצור הדגם הראשון, ב-1998 בצרפת, זכו כלי הרכב להצלחה מרשימה בכל רחבי העולם.
ומה בנוגע לישראל? כפי שמיד נראה, חייהם של רכבי הסמארט בישראל לא תמיד היו קלים. למרות זאת, בשנים האחרונות הם זוכים לעדנה יחסית, בעיקר בגלל עובדה חשובה אחת: האפשרות לרכוש את הרכבים האלה במסגרת עסקה של סמארט בליסינג.
רכבי סמארט: הגודל לא קובע
איך שלא תסתכלו על זה, רכבי סמארט הם אידיאליים לתושבי מדינת ישראל, הנאבקים על חניה מדי יום – שניים או שלושה רכבים מסוג זה מסוגלים לחנות במקום חנייה אחד. מעבר לכך, מכונית זו נחשבת לחסכונית ביותר בעולם. על רקע מחירי הדלק המאמירים במדינת ישראל בשנים האחרונות, זהו יתרון לא מבוטל גם כן.
עם כל אלה, הנתונים בשטח מצביעים על ירידה משמעותית ברכישת רכבי החברה בשנים האחרונות. רכבי סמארט, שעוררו הד תקשורתי וציבורי עם הייבוא הראשוני שלהם ארצה בשנת 2002, הדרדרו במכירות שלהם. המחיר הגבוה באופן יחסי (כמעט זהה למכונית משפחתית) ותיבת ההילוכים הידנית מהווים הגורמים העיקריים לעובדה זו.
כאמור, בחודשים האחרונים חלה התעוררות מחודשת ברכבים הזעירים. מעבר לנסיקת מחירי הדלק, ניתן לייחס זאת לעובדה חשובה אחרת: רכבי סמארט טרם נעשו זולים יותר. הרבה יותר קל לממן את רכישתם באמצעות אחת מעסקאות הליסינג המוצעות כיום לצרכן הישראלי למכביר.
עסקאות ליסינג סמארט
יתרון משמעותי של עסקאות ליסינג אלה הוא שהן "מעלימות" את המחיר הגבוה של המכונית, ובכך מקלה מאד על קבלתו אצל הצרכן הישראלי. ניתן לבחור בין מספר עסקאות ליסינג, כאשר ההבחנה הראשונית היא בין עסקת מימון תפעולי ועסקת מימון פרטי.
ליסינג פרטי מיועד, כנובע משמו, לנהג הפרטי, אשר מרוויח בדרך זו רכב בתשלום נוח ביותר: מקדמה ראשונית, תשלום חודשי קבוע, אחוזי ריבית מזעריים או כאלה שאינם קיימים כלל.
הליסינג התפעולי, שמאפיין בעיקר חברות עסקיות (אם כי לאחרונה גובר השימוש בהן גם במגזר הפרטי בעסקאות של ליסינג תפעולי פרטי), מתייחס לרוב למספר גדול של כלי רכב. אולם, מה שחשוב באמת בעסקה הזו הוא שהתשלום החודשי כולל בתוכו גם את כל הטיפולים הנלווים, ובכלל זה הטסטים, הביטוחים, התיקונים וכן הלאה.
מעבר לכך, ליסינג תפעולי יעיל ביותר ברכבי סמארט. חשבו, למשל, על חברה אשר סמלה מתנוסס על רכב זעיר זה. תשומת הלב שמעורר רכב במימדים אלה מאפשרת להכניס את שם החברה לתודעתם של העוברים והשבים, בכביש או ברחוב. קשה למצוא כלים שיווקיים יעילים יותר.
מילת המפתח: גמישות
חברות המציעות ליסינג לרכבי סמארט מודעות לכך שלכל אדם יש צרכים ויכולות משלו. המטרה הברורה היא להציע כמה שיותר גמישות מבחינת אופן התשלום, סוגי הרכב והמפרט הטכני שלהם, תוספות האחזקה ועוד.
כך, למעשה, יכולים נהגי ישראל לנהוג בכלי רכב נוח ואסתטי, מבלי שהתשלום יהווה הפרעה של ממש.