חברת בטר פלייס פרצה לחיינו בסערה ותוך הבטחה גדולה לשינוי משמעותי של שוק הרכב כפי שאנו מכירים אותו.
שי אגסי, מייסד החברה, שבמהלך 2012 אף הודח מתפקיד המנכ"ל העולמי בצורה מפתיעה, יצר ציפייה אמיתית למהפכה ולהצלחה אדירה של החברה – הן בישראל והן בעולם – כמו כן היא קיבלה השקעות מגופים ענקיים וגלובליים ופיתחה את המערכות שלה בכמה מדינות במקביל.
בטר פלייס מציעה כידוע רכבים חשמליים (בישראל רק של רנו כיום) ומודל ייחודי של "מכירת חשמל" ללקוח בדמות החלפת סוללות הרכב בתחנות טעינה הפרוסות בצורה רחבה וכלל ארצית. השאיפה המרכזית של החברה בישראל הייתה לתפוס נתחי שוק בעסקאות ליסינג – כאשר קיימים ארגונים אשר עברו לעסקאות ליסינג בטר פלייס לעומת האפיקים הסטנדרטיים יותר.
אפשרויות של ליסינג בטר פלייס קיימות כיום לא רק לארגונים אלא גם ללקוחות פרטיים. כאשר החברה מציעה כיום שני מסלולים עיקריים לבחירה.
עסקאות ליסינג בטר פלייס הינן אטרקטיביות עבור משתמשים מסוימים בעלי פרופיל נסיעה מסוים – הן עסקיים והן פרטיים. כאשר חשוב לומר כי מעבר למודל החדשני של החברה, חברות הליסינג ה"רגילות" עושות מאמצים מסחריים גדולים לצמצום הצלחתה ואכן מדובר על גורם קשה שאחראי לכ-70% ממסירות הרכבים החדשים בישראל בכל שנה.
המכונית החשמלית של בטר פלייס
כל עסקה של ליסינג בטר פלייס כיום כוללת את המכונית החשמלית של החברה. בישראל בטר פלייס משווקת רק את הרנו פלואנס ZE החשמלית שפותחה בשיתוף פעולה הדוק בין החברה לבין רנו העולמית.
הפלואנס של בטר פלייס נראית בדיוק אותו הדבר כמו הפלואנס בדגמי הבנזין או הדיזל אך כוללת מנוע מיוחד וסוללה חשמלית גדולה בחלקה האחורי – כאשר כמובן שבטר פלייס מציעה אפשרות של מיתוג המכוניות שלה בצורה שונה ובולטת כך שאף אחד לא יוכל לפספס את העובדה שאתם נוהגים ברכב חשמלי. בטר פלייס מציעה שתי גרסאות אבזור של הפלואנס ZE.
יש לציין כי בעולם בטר פלייס דווקא כן מציעה דגמי רכבים אחרים ולא רק מתוצרת רנו. כעת לאחר החלפת שי אגסי בראשות בטר פלייס העולמית במנכ"ל השלוחה האוסטרלית של החברה, יתכן כי עסקת ליסינג בטר פלייס בישראל תוכל לכלול גם מכוניות אחרות.
באופן כללי, המכונית החשמלית של בטר פלייס מאפשרת מרחק נסיעה מקסימאלי, בתנאים אופטימאליים, של עד 160 ק"מ – לכן קיימת רשת נרחבת יחסית של תחנות החלפת סוללות ועמדות טעינה.
חבילת ליסינג בטר פלייס
חבילת הליסינג הראשונה שבטר פלייס השיקה לצרכנים כוללת תשלום קבוע של כ-1,990 ש"ח לחודש, בהתחייבות לשלוש שנים (36 חודשים), כאשר במחיר זה נכללת חבילת שירות וקילומטרים בהיקף של 1,000 ק"מ בחודש (12,000 ק"מ בשנה).
השירות כולל החלפת סוללות, טעינת חשמל מעמדות הטעינה, עמדת טעינה ביתית, מערכת התמיכה הפנימית של בטר פלייס וכן שירותים היקפיים כמו גרירה וכן הלאה.
נסיעות מעל המינימום החודשי של 1,000 ק"מ יחוייבו על פי תעריף של 65 אגורות לקילומטר. כמו כן, קילומטרים שלא ינוצלו בחודש מסוים יועברו ליתרה לחודש הבא.
חשוב מאוד לציין ולהבין כי המסלול הזה של ליסינג בטר פלייס אינו כולל את הרכישה הראשונית של המכונית החשמלית – בעלות של 121,000 ש"ח. זהו נתון חשוב מאוד שיש לקחת בחשבון. החברה מציעה מימון לרכישת הרכב, אך זהו מרכיב פיננסי מעבר לתשלום החודשי שהוא למעשה עבור החשמל שמניע את המכונית והשירותים ההיקפיים.
חבילת מחירים נוספת
מעבר לפירוט להלן של ליסינג בטר פלייס החברה מציעה תכנית מחירים נוספת. כאשר רוכשים מכסת קילומטרים ידועה למשך 3 שנים (בטווח של החל מ-40,000 ק"מ ועד 80,000 ק"מ) משלמים מחיר קבוע ידוע מראש לכל התקופה בעבור החשמל והשירותים הנלווים – החל מ-55 אגורות לק"מ.
כמו כן, החברה מציעה מסלול מסוים של התחייבות לשלוש שנים, מינימום 40,000 ק"מ נסיעה ועלות המכונית החשמלית במחיר של 148,000 ש"ח למכונית ולמנוי הטעינה (בדומה למחיר של טויוטה פריוס היברידית).
–החברה הפסיקה את פעילותה ואינה מציעה שירותי ליסינג–
אתר חץ וקשת אינו קשור לחברת בטר פלייס